Admiterea la Jurnalism 2 / Tre’ sa faci facultate de jurnalism ca sa ajungi ziarist?

25 August 2006

Cunosc absolventi de jurnalism care nu sunt in stare sa faca o stire decenta. Stiu studenti sau absolventi de jurnalism care nu stiu sa duca o fraza pana la capat. Unii habar n-au ca virgula n-are ce cauta intre subiect si predicat, sau scriu si spun lucruri de genul “Am decat o suta de mii care vreau s-o cheltui”. Unii se gandesc foarte mult atunci cand ii intrebi cine e presedintele Angliei.

Daca aveati impresia ca facultatea de jurnalism te face ziarist, mai ganditi-va la exemplele de mai sus. Exista multi ziaristi foarte buni care n-au facut o facultate de specialitate, asa cum exista prea multi studenti sau absolventi de jurnalism care n-au nici o treaba cu gazetaria, cu limba romana sau cu bunul simtz.

La fel de usor poti intalni ziaristi prosti fara studii universitare de specialitate, sau jurnalisti buni care au facut si facultate de gazetarie.

Dezbaterea privind oportunitatea studiilor universitare de jurnalism e veche si continua sa ramana aprinsa. Nu numai in Romania, unde foarte multi jurnalisti nu numai ca nu au studii universitare de specialitate, dar n-au urmat nici macar niste cursuri de perfectionare sau specializare si unde domneste inca, in multe redactii, filosofia potrivit careia “ziarist te nasti, nu te faci”. Chiar si in SUA si Europa Occidentala, unde jurnalismul se studiaza temeinic si multi ziaristi au urmat gazetaria la facultate, la master, ori in programe vocationale post-universitare, exista destui dintre cei ce contesta valoarea scolilor de profil.

Unii spun ca cel mai bine e sa fi facut o facultate “adevarata”, care sa-ti permita sa intri in jurnalism cu un set de cunostinte temeinice despre domeniul pe care il vei acoperi.

Trusturi occidentale mari, precum Wegener din Olanda, NU angajeaza absolventi de jurnalism. Prefera sa dezvolte programe proprii de training, in care ii invata pe recruti tainele jurnalismului, asa cum este practicat la ziarele companiei.

Daca facultatea de jurnalism nu te face ziarist, de ce sa o mai faci? Simplu: facultatea de jurnalism nu te face ziarist, dar te poate ajuta, daca vrei si daca stii sa o folosesti.

Facultatea nu te va putea invata limba romana, nu te va putea ajuta sa recuperezi cartile pe care ar fi trebuit sa le citesti pana la varsta studentiei si probabil ca nu va putea sa-ti schimbe obiceiurile proaste. Vei putea termina, taras-grapis, o facultate de jurnalism si daca nu citesti presa zilnic, si daca scrii prost, si daca nu te intereseaza ce se intampla in jurul tau, si daca n-ai constiinta faptului ca jurnalistul are o raspundere fata de publicul sau, ca e obligat sa spuna adevarul si sa ajute oamenii sa inteleaga cum si de ce se intampla lucrurile, si cum le afecteaza viatza. Vei avea o diploma, dar nu vei fi jurnalist.

Ca sa fii jurnalist, incearca sa te folosesti de facultate. Du-te la cursurile unde chiar se invatza scriitura si principiile fundamentale, invata sa discerni intre profesorii care n-au nimic de spus si cei de la care poti invata ceva, foloseste biblioteca, fa-ti temele, insuseste-ti rigoarea academica. Acumuleaza teorie, pentru a intelege resorturile si mecanismele comunicarii de orice fel. Exerseaza cat mai mult, aduna experienta practica; scrie, mergi pe teren, scrie, fa-ti blog, colaboreaza in mass media sau angajeaza-te (dar incearca sa faci in asa fel incat sa nu ratezi lucrurile importante si utile din scoala), scrie, pune intrebari, scrie, scrie, scrie.

Preseaza-ti profii. Nu-i lasa sa dea chix. Pune-le intrebari. Stoarce cat mai mult de la aceia dintre ei care lucreaza si in media, dar si de la cei care si-au tocit coatele prin biblioteci si sunt toba de teorie. Spune-le daca esti nemultumit. Fa scandal daca nu-si fac treaba cum trebuie.

Daca esti dispus sa faci toate acestea, facultatea de jurnalism te va ajuta. Iti va oferi ocazia sa intalnesti oameni destepti, sa discuti teme interesante, sa pleci la burse, sa faci practica in institutii faine, sa citesti carti utile, sa inveti. Nu uita, insa, ca scoala nu te obliga sa inveti. Jurnalismul e o facultate usoara, prin care poti trece ca si cainele prin apa.

Ca sa fii un jurnalist bun, insa, iti va trebui mai mult decat facultatea. Inca o data:
- sa stapanesti limba romana
- sa fii in permanenta informat (citeste ziarele, urmareste jurnalele radio si TV)
- sa stii istorie, politica, bazele economiei - adica sa ai cultura generala
- sa fii creativ - nu sa inventezi (in nici un caz), ci sa te gandesti la subiecte, la unghiuri de abordare, sa ai idei - cel mai nashpa, pentru un editor, este sa aiba in fatza un tanar jurnalist care asteapta mereu sa i se dea ceva de lucru, in loc sa-si gaseasca singur
- si mai sunt…

/va urma/

Comentarii

34 comentarii la “Admiterea la Jurnalism 2 / Tre’ sa faci facultate de jurnalism ca sa ajungi ziarist?”

  1. chaka: 25 August 2006 5:26 pm

    Absente FJSC. 100.000 lei vechi ora fizica la facultate. 200.000 lei vechi pe seminar. 400.000 lei vechi pe laborator. Decizia se aplica retroactiv. Dar dupa ce le platesti trebuie sa le si recuperezi. Cool!

  2. Alex Bala: 25 August 2006 6:48 pm

    Corect! Nu mai spun ca e ilegal sa faca toata sarada asta de doi lei retroactiv, ca e la mintea cocosului. Dar e prima oara cand sunt zgaltait cu brutalitate de cele cateva lepre din FJSC de cand sunt student aici. Sper ca sunt destule motive ca sa nu lasam asta la stadiul de discutie…

  3. Victor: 25 August 2006 8:30 pm

    Nici o forma de invatamint de pe planeta asta nu te “face” ceva. Esti singur, ceea ce “te faci” e optiunea ta.
    Sint aboslvent de jurnalism la Iasi… sint fi subiectiv.

    Orice forma de invatamint e absolut necesara pentru ca te invata ceva. Iti baga in traista ce faci mai departe cu traista e partea ta. In rest nu ma apuc de numarat metehnele scolilor de jurnalism de prin Romania ca stim cu totii, fiind multe, sint cam greu de numarat.

    Nu e frumos nici sa dai cu piciorul in institutia care “te-a scos” pina una alta licentiat in stiintele comunicarii.

    Parerea mea: “Tre sa faci ziaristica (adika meseria pe bune) daca ai pretentii sa ti se spuna ziarist”. Restul merita FLIT.

  4. Gusti: 25 August 2006 8:40 pm

    in cei 8 ani in care am condus diverse departamente, pot spune ca nu e obligatoriu sa faci facultatea de jurnalism k sa fii un bun ziarist.

    la gsp, situatia e in felul urmator: Tolontan - ASE, Vochin - inginer, Stamatoiu - inginer + SSJ, Geambasu - inginer, etc.

    meseria de jurnalist se fura, nu se invata, iar cea mai buna cale de a progresa ramine munca intr-o redactie.

    P.S. eu am absolvit SSJ-ul

  5. chaka: 25 August 2006 9:15 pm

    Corect, eu am invatat mai mult jurnalism de la Bradutz (cand era la EVZ) decat invatasem in primii doi ani de facultate. Dar asta nu schimba datele problemei. FJSC tot trebuie s-o termin si nu pot sa-mi dau demisia de la ziar.

  6. bradutz: 25 August 2006 11:25 pm

    chaka si bala: nu stiam de faza cu platitul absentelor. e asa interesanta, ca nu-mi prea vine a crede. o sa facem altadata o discutie despre subiectul scoala vs. lucrul in presa, tema care-i arde asa de tare pe studentii la jurnalism.

    victor: de acord cu primul tau paragraf. de acord si cu ultimul. nu sunt la fel de acord cu faptul ca orice forma de invatamant ar fi absolut necesara pentru ca te invata ceva. eu stiu oameni care au facut facultate degeaba, pentru ca nu erau facuti pentru asta. si n-au invatat nimic. ca sa nu mai vorbesc ca mai exista si scoli proaste. cat despre cele de jurnalism, au si bune si rele, cam ca orice facultate. un mare plus e in sistemul de predare, mult mai dezghetat ca in alte scoli, in faptul ca inveti sa gandesti, nu sa tocesti. mai zici tu ca nu e frumos sa dai cu piciorul in institutia care te-a licentiat. inclin sa fiu de acord cu tine si aici, cel putin luand in considerare faptul ca, dk nu-ti place, ai optiunea sa renunti si sa faci altceva. cand dai cu piciorul in institutia care te-a licentiat, iti dai putin cu sutul si in propriul fund, mai ales dk te-ai chinuit sa obtii o diploma. fratilor, dk nu va place ce faceti, renuntati, faceti altceva. dk e scoala proasta, faceti scandal, faceti ceva :)

    gusti: cam ce spui tu zic si eu in articolash. facultatea de jurnalism nu te face ziarist. dar te poate ajuta, iti poate da o directie, dk te trage atza spre meseria asta si dk ai deja niste calitati. am insa o problema cu fraza asta pe care am tot auzit-o, ca “meseria se fura, nu se invata”. eu n-as fi de acord chiar intru totul. se si fura, se si invata. sunt lucruri care se invata mai greu in redactie, mai ales in multe redactii de la noi, unde se face treaba prost. altfel, perfect de acord ca cea mai buna cale de a progresa ramane munca intr-o redactie. intr-o redactie faina, as adauga eu :)

  7. Victor: 26 August 2006 10:06 am

    Ok. Ok. Unu scuze pentru greselile de litera din postul anterior (am o tastatura pe care motanul meu a varsat cafea si nu imi merg ok toate literele, ma duc azi sa iau alta). Cind spuneam: “Orice forma de invatamint e absolut necesara pentru ca te invata ceva” ma refeream la o forma de invatamint pe bune, nu la (sa spunem) facultatile de comunicare si relatii publice de la bizareriile de universitati particulare. De exemplu la Iasi exista asemenea directii la Cuza chiar si la facultatea de filosofie. E un fel de trend, acum toata lumea vrea sa devina Andreea Esca si conducerile facultatilor sesizeaza trendul si infiinteaza peste noapte sectii (in goana dupa fonduri). Tu zici aici: “cea mai buna cale de a progresa ramane munca intr-o redactie. intr-o redactie faina, as adauga eu”. Exista asa ceva? Nimic nu e perfect in nici o redactie din lumea asta. Conteaza mult si “bibilica” fiecaruia, cum isi alege conduita in aceasta meserie. Recunosc ca am unele zile in care mi-e scirba de profesie, si urasc ziaristii - tocmai din cauza lor: pentru ca anumite personaje (cu diploma sau fara) isi pun un ecuson in piept si au impresia ca acea bucata de hirtie trasa in tipla si stampilata le da toata puterea din lume. Uite un exemplu fara nume: un tip tot stilceste numele si datele din informatiile pe care i le-am dat eu (sint si redactor de promovare) il sun si ii atrag atentia. O face si a doua oara. Ii scriu un mail prin care ii explic ca in aceste conditii colaborarea intre noi trebuie sa inceteze. Pac apare un articol care tipa tare: “Cenzura la firma x; punem pumnul in gura presei etc. etc.”. Sa rizi? Sa plingi?

  8. bradutz: 26 August 2006 1:30 pm

    pai, mai razi, mai plangi… eu in afara de asta am tot incercat sa fac ceva pentru profesionalizarea mass media - din 96 tot fac cursuri cu jurnalisti, in diverse proiecte si cu studenti, pe la facultati. io zic ca, oricum, presa a evoluat, pe ici, pe colo, chiar dk nu asa repede cum am vrea noi. si ai dreptate, victor, nu exista redactie perfecta. dar unele sunt mai profi, cateodata mult mai profi decat altele.

  9. Vadim: 27 August 2006 12:00 pm

    Stiu medici care nu stiu sa stoarca un cos, stiu ingineri care nu stiu sa scrie un rand de programare. Dar stiu si medici care opereaza pe creier si ingineri care scriu mii de linii de cod pe ora. Dintre ei trebuie angajati. La fel si cu absolventii de jurnalist, cei mai buni trebuie selectati si angajati, iar cei care au facut alte facultati sa nu mai ocupe locurile lor de pomana. Asa este in Franta, de exemplu, si este foarte bine.

  10. Strangers on the Net » Blog Archive » O Românie întreagă vrea la Jurnalism: 27 August 2006 4:34 pm

    [...] Brăduţ, relaxat după concediu , a început pe blogul lui o discuţie despre necesitatea studiilor de Jurnalism pentru cei care lucrează ca jurnalişti. Ca să nu deranjez discuţia de acolo, particip şi eu aici cu unele umile consideraţii pur teoretice: Am o viziune: in viitor, facultatea nu va mai face altceva decit sa te invete sa scrii de mina, sa stii tabla inmultirii, sa stii cum se cauta informatii intr-o baza de date sau intr-o enciclopedie. [...]

  11. Ioana: 27 August 2006 5:47 pm

    Am terminat acum liceul..si ma pasioneaza jurnalismul.Imi place sa citesc ziare, sa fiu informata, sa calatoresc, sa scriu si sa comunic cu persoanele din jurul meu. M-am inscris si la examenul de admitere la FJSC.Sper sa intru si sa ajung un jurnalist adevarat.Am citit nenumarate tampenii si uneori chiar aberatii in ziare mari, care au pretentii de cotidiene de exceptie.Imi doresc sa nu ajung vreodata sa scriu asemenea lucruri doar din lipsa de ocupatie.Chiar vreau sa fac ceva in jurnalismul romanesc, vreau sa vad jurnalisti buni, bine documentati si mai ales corecti.Stiu ca facultatea de jurnalism nu te face jurnalist, dar parerea mea este ca te introduce in domeniu, iti da un punct de plecare, o baza de cunostinte folositoare.

  12. Ioana: 27 August 2006 6:20 pm

    apropo sunt alta Ioana, nu cea care a mai postat pana acum :D Ioana Parvulescu ma numesc :D

  13. chaka: 27 August 2006 7:15 pm
  14. Ioana: 28 August 2006 2:43 pm

    Hei! Ioana Parvulescu! Imi pare bine de cunostinta. Ioana Dragus aici. M-a impresionat ceea ce ai scris. Esti chiar prima, poate si singura persoana care se gandeste la meseria de jurnalist. Restul ne-am limitat la examen fara sa privim catre viitor. “Vreau sa intru la Jurnalism. Vreau la buget la Jurnalism”, dar nu si “Imi doresc sa devin jurnalist”. E bine ca te gandesti in perspectiva si stii ce vrei sa faci in viitor. Bravo tie! Pot spune si “bravo mie”, pentru ca si eu gandesc in asentimentul tau.
    Cat despre ceea ce a spus Bradutz, ca intotdeauna ii dau dreptate. Facultatea de Jurnalism nu te face jurnalist. Poate ca unii absolventi nu vor avea de-a face cu mass-media, dar nu se stie niciodata.
    In cele din urma tot ce conteaza este profesionalismul. Nu ne nastem cu aceasta calitate, ea se deprinde prin munca. Acum sa speram ca scolile de jurnalism sa modeleze cat mai multi profesionisti.

  15. Ioana P: 28 August 2006 11:36 pm

    Multumesc pentru reply :P .Si mie imi pare bine de cunostinta.In aceasta privinta si eu sunt de acord cu voi.Este evident ca o facultate nu e de ajuns pentru a fi un jurnalist bun. Sunt sigura ca nu o sa renunt niciodata la incercarea de a deveni un profesionist indiferent ce mi-as alege sa fac. De asemenea sunt constienta ca meseria de jurnalist cere sacrificii, uneori unele mari. Dar sunt pregatita sa le fac. Prefer sa fac aceste sacrificii pentru a progresa, a capata experienta si a face ceva nu numai pentru mine ci si pentru cei din jur.

  16. jurnalismonline.ro » Blog Archive » Admiterea la Jurnalism 3 // Care sunt optiunile: 1 Septembrie 2006 12:48 am

    [...] In urmatorul episod al serialului despre admitere voi alcatui doua succinte liste de puncte tari si puncte slabe ale FJSC. Pana atunci, sa spun doar ca e, probabil, facultatea de jurnalism la care se intra cel mai greu din Romania. Si ca dupa ce intri nu te poti considera deja viitor ziarist pentru ca, asa cum spuneam intr-un episod anterior, facultatea de jurnalism nu te face jurnalist. [...]

  17. misca: 20 Martie 2007 10:37 pm

    Facultatea de Jurnalism de la Galati… E in Top 5 “cele mai mari dezamagiri din activitatea scolara”, alaturi de primul 4 din viata mea. Am dat la Jurnalism imediat dupa liceu convinsa fiind de faptul ca voi iesi un om pregatit pentru scris. Pe naiba! In primul an, la Tehnici de Redactare, am invatat un intreg semestru complexul foii albe. Profa, care tinuse candva o rubricutza de comentarii intr-un ziar local, ne punea sa scoatem o foaie alba, iar in centrul paginii sa facem o caseta in care sa scriem cuvantul-cheie al stirii pe care se presupunea ca trebuie sa o redactam, de ex. incendiu, si, pornind de la acel termen, sa gasim noi si noi cuvinte legate cumva de el, de ex. pompieri, flacari, victime etc. La final, aveam in fata o pagina incarcata cu ceva ce aducea a arbore genealogic. Toti termenii identificati urmau a fi utilizati in scrierea stirii. Fabulos! In plus, unii profi de jurnalism erau, de fapt, profesori suplinitori de romana la liceele din Galati sau nu aveau diploma de psiho-pedagogie. Bine, nu au nici acum, dar, intre timp, eu mi-am retras dosarul de lehamite. Poate am facut rau pentru ca, de atunci, nu am mai facut nimic pe partea de studii superioare si, iata-ma, o simpla absolventa de studii medii. In schimb, m-am angajat la un ziar local, de unde am plecat la un post de radio, tot local, unde prestez si acum. Mai am si o colaborare pe national. Norocul meu a fost ca am avut o sefa meseriasa (care a plecat la EVZ acu’ vreo doi ani).

    Stiu ca subiectul asta a fost deschis inca din august 2005, dar e foarte interesant prin prisma ofertei didactice puse la dispozitie de facultatile de jurnalism din tara, dar si a mentalitatii studentilor care ajung la aceste specializari: fie nu pot face altceva si aleg “the easy way” pentru diploma, fie sunt prea “naivi” in toate sensurile acceptate de aceste termen.

  18. spiru haret: 9 Martie 2008 3:11 am

    iti recomand cu caldura spiru haret!

  19. laura: 6 Decembrie 2008 2:02 am

    sunt intr-a 12-a si as vrea sa dau l jurnalism,dar sunt cam dezamagita pt k nu ma incurajeaza nimeni sa incerc l jurnalism.mi-e frik sa nu esuez tinand cont de faptul k in acest domeniu nu sunt prea multe locuri de munk.nuj c sa fac…

  20. jucatoarea, http://vaduva.ablog.ro/: 7 Decembrie 2008 3:11 pm

    Doamne,ce facultate ar fi trebuit sa faca Arghezi?

  21. alexandra: 7 Ianuarie 2009 9:48 pm

    nu am nimic impotriva lucrurilor pe care le-ai scris mai sus insa, tot strigi sus si tare ca trebuie sa se stie limba romana…daca doreai sa dai un exemolu, atunci, trebuia sa scrii cuvintele corect fara “tz” si cuvinte de genul “nashpa” pentru ca asta nu tine de limba romana si cred ca este un factor care te face sa nu mai pari destul de convingator. sa tii minte pe viitor ;)

  22. Diana: 16 Ianuarie 2009 7:28 pm

    Cam la asta mă gândeam şi eu, Alexandra. Hai, n-om fi toţi George Pruteanu, dar grupările de litere “sh”, “tz”, “dk” etc. mă duc cu gândul la puştiul de 13 ani din faţa mIRC-ului. Poate că ăsta a fost scopul: un subiect serios exprimat prin cuvinte libere, într-o manieră prietenoasă şi “neoficială”, pe limba tinerilor. Doar că ar trebui ca postarea să fie adresată tinerilor care vor să devină jurnalişti… Nu ştiu. Nu comentez mai mult.

  23. Ana-maria: 25 Ianuarie 2009 11:17 pm

    e foarte interesant ce ziceti voi aici dar daca meseria asta si acesti profesori sunt asa de rai de ce majoritatea tinerilor se inscriu la acest gen de facultate???mirajul celebritatii e “in floare”in Romania dar este destul de puternic sa il egaleze pe cel al banilor???aceasta meserie pare visul oricarui absolvent de liceu care vrea sa scape de suportul parintilor si sa castige ceva bani!pe mine ma interesa aceasta facultate dar acum comentariile voastre mi-au dat ceva de gandit…oricum in Romania jurnalisti sunt chiar prea multi dar cati dintre ei sunt cu adevarat buni???poate din generatiile urmatoare makr 2-3 sunt de calitate

  24. Corina: 29 Martie 2009 10:49 pm

    Mda.Foarte interesat ce scrieti voi mai sus.O sa-mi spun si eu parerea,fiind aproape absolventa a jurnalismului ( Spiru Haret).Recomand jurnalism,insa nu recomand particular.In nici un caz.Trebuie sa recunosc,mi-am dorit sa fac jurnalism,sa lucrez in televiziune sau radio,insa fara succes pana acum.Nici nu m-am dat peste cap sa realizez ceva,insa de asemenea este si foarte greu.
    In cei aproape 3 ani de facultate nu am invatat mai nimic.Primul an l-am pierdut cu filosofia si logica pe care s-a pus mare accent.Anul doi parca parca s-a mai miscat ceva,(desi nu ai fi zis ca esti la jurnalism).Acum nu se mai pune accent pe cursuri si seminare,profesorii lipsesc,holurile sunt goale(unde ami pui ca sediul s-a mutat si la mama naibii),nu sunt persoane interesate.Asteapta toti licenta din iulie ca sa-si primeasca diploma.Cred cu tarie ca maxim 10% dintre absolventii de anul acesta (ma refer la spiru haret) au ramas cu ceva in cap si au fost cu adevarat interesati.Mai nou ,m-am apucat de o scoala de jurnalism.Nu stie exact ce e de capul ei,insa sper sa ma ajute in aprofundarea cunostiintelor.Regret enorm ca nu am ramas la stat(pe lista asteptarilor cu plata)

  25. Sorin: 2 Aprilie 2009 11:10 pm

    Sunt elev in clasa a 12-a si ma gandesc sa urmez cursurile Universitatii din Pitesti, sectia Jurnalism si Stiintele Comunicarii. Sper ca intr-o buna zi sa ajung sa profesez la un nivel inalt in domeniul audio-vizualului, ci nu in presa scrisa. In legatura cu articolul acesta sunt in mare parte de acord, multi ziaristi nu au ce cauta in acest sector de activitate datorita slabei pregatiri si chiar a conduitei necorespunzatoare pe care o au fata de meseria de ziarist.

  26. cecilia: 7 August 2009 11:36 am

    De ce toti criticati aceasta facultate? Eu chiar imi doresc sa devin cel putin o buna ziarista,mi se pare un job foarte interesant mai ales ca poti afla lucruri noi si pentru ca iti informezi lumea care te inconjoara.Eu ma gandeam sa ma inscriu la turism dar nu stiam care sa fie a doua optiune,mi-am luat o revista cu facultati 2009 si am vazut facultatea de jurnalism,incepuse sa-mi placa ideea de a fi in mass-media asa ca am intrat la jurnalism!

  27. martin: 14 Septembrie 2009 9:30 pm

    Buna,sunt Ionut si sunt ultimul an la liceu,si as vrea sa iau legatura cu cineva care e la o facultate de jurnalism din tara.Chiar nu stiu ce sa fac sa intru la o asemea facultate.Daca cineva ma poate ajuta cu ceva inf. ma poate contacta la id trytobe_better . V-as fi recunoscator…..

  28. andreea: 23 Septembrie 2009 2:45 pm

    Si eu sunt in ultimul an de liceu si as vrea sa intru la jurnalism…de ce?pentru ca imi place sa scriu,pentru ca asta stiu sa fac cel mai bine si cred ca e,cumva ,datoria mea sa profit de asta…Am insa destule temeri..mi s-a spus si mie ca nu trebuie sa termini jurnalismul ca sa devii jurnalist..ca ar fi, poate ,mai bine sa urmez o facultate mai “serioasa”.Si totusi….

  29. andreea: 23 Septembrie 2009 3:25 pm

    si…poate sa mi spuna si mie cineva daca facultatea de jurnalism din Bucuresti (FJSC) publica inainte de admitere o culegere cu exercitii de tip grila,asa cum fac alte facultati..?

  30. roxana: 5 Noiembrie 2009 6:10 pm

    stau si ma gandesc daca tot cu i din i scrii si atunci cand scrii un articol domnu victor:

    “Victor: 25 August 2006 8:30 pm

    Nici o forma de invatamint de pe planeta asta nu te “face” ceva. Esti singur, ceea ce “te faci” e optiunea ta.
    Sint aboslvent de jurnalism la Iasi… sint fi subiectiv.

    Orice forma de invatamint e absolut necesara pentru ca te invata ceva. Iti baga in traista ce faci mai departe cu traista e partea ta. In rest nu ma apuc de numarat metehnele scolilor de jurnalism de prin Romania ca stim cu totii, fiind multe, sint cam greu de numarat.”…asta da dovada ca facultatea nu te face mai destept…la ce sa te astepti la un om simplu fara facultate de jurnalism chiar…RUSINE

  31. Zuolie: 17 Decembrie 2009 7:14 pm

    Ok.Eu sunt mica.Si ma interesez despre viitorul meu XD.Imi place jurnalismul,si as vrea sa stiu mai multe.Orice.

    Si mai este ca eu locuiesc in grecia de aprope 3 ani,dar facultate vreau s-o fac in romania.Si daca e sa aleg [la liceu] profilul teoretic voi invata lucruri nefolositoare pentru viitor.[limba greaca veche si altele].
    Si cand voi da bacaloreatul[sper ca l-am nimerit :D] in grecia si voi veni cu hartia in Romania va fi valabila?sau va trebui sa mai scriu odata dar varianta in romana?

  32. cristina b: 7 Ianuarie 2010 8:22 pm

    Buna…ma numesc Cristina sunt clasa a XI a , si jurnalismul mi se pare foarte interesant( pe langa faptul ca este si foarte greu, ca orice alta meserie, cred) si mi-ar placea sa devin si eu jurnalist… dezavantajul meu este ca nu sunt prea informata despre acest job… din cate am citit mai sus, trebuie sa ai cultura generala, sa sti ce sa intampla in jurul tau, practic sa ai habar de ceea ce te inconjoara…insa nu stiu ce ai putea sa devii absolvind o facultate de jurnalism: editor, ziarist, prezentator, reporter, ce mai exact? sau ai putea deveni orice dintre acestea? ma lamuriti si pe mine?:D

  33. alina: 10 Ianuarie 2010 12:35 am

    buna, ma numesc alina sunt clasa a11-a si as putea spune ca sunt tentata de a ma inscrie la aceasta facultate, de care recunosc nu prea m-am interesat pana acum, mai bine zis am cam lenevit.Dar acum as putea spune ca ar fi cazul sa ma pun cu “burta pe carte”, daca imi doresc sa obtin ceva,numai ca am nevoie de ajutorul vostru, pentru a ma lamurii in anumite privinte.Pt inceput as vrea sa m lamuresc in privinta absentelor:de cate ori trebuie sa mergi la facultate, fiind la distanta?si….am inteles ca absentele se platesc????????ast rasp, daca se poate, ms

  34. felicia: 20 Ianuarie 2010 12:50 pm

    Eu, Felicia, 26 de ani, iti multumesc pentru afirmatia facuta “jurnalist te nasti nu devii”, m-ai ajutat:). Si ma gandeam are dreptate. M-am bucurat enorm, ca si un copil care credea ca stie sa zboare chiar si atunci cand a cazut de nenumarate ori, dar stii ceva s-a ridicat si iar a incercat, convins fiind ca EL STIE SA ZBOARE. SI DE CE, DE CE ceilalti nu observa ca el stie zbura?? Nu ii pasa, dar tu m-ai ajutat…
    Colega mea care a ramas corigenta la romana si a cazut proba scrisa la aceasi limba romana, azi este prezentatoare la un canal, precizez de televiziune, dar stii ceva eu ii doresc succes…si gandesc, cu aceleasi ganduri de ani de zile, tot ale mele, ca eu, STIU SA ZBOR. Si ce daca ei nu vad si ce daca ei nu inteleg, o fi pentru ca ei sunt ocupati cu noile “canale”.
    P.S. LA VITA E BELLA…NIENTE PAURA

Lasa un comentariu




*
To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture.
Anti-Spam Image

  • Arhiva

  • Categorii